שלום שירי,
התשובות לשאלות הפתוחות יועלו לאתר בהקדם.
לגבי מבחנת 100%,אכן ההשערה שלך נכונה והצבע לא היה אמור להשתנות אולם בפועל בניסוי זה הצבע השתנה והמטרה שהתלמידים ינסו להעלות הסבריים אפשרים שיופיעו בהמשך בדיון.לכן גם ניתן לראות שבסוף הפעילות מופיע המשפט:
לידיעתך! הסבר התוצאות שניתן ע"י התלמידים בסרטון יהיה חלק מהדיון המתאר ,בין היתר את מגבלות המחקר.
דוגמאות להסברים אפשריים :
* בלבול בסדר המבחנות
*לא מצויין ריכוז השמרים,אולי במבחנה זו יש ריכוז שמרים גבוה
*כמות הדטרגנט אינה 100%
*בעקבות הרס השמרים יצאו חומרים מהתא שיכולים להגיב עם האינדקטור ולשנות את צבעו
בהצלחה!
לאה